Jazda gokartem nie jest szczególnie skomplikowana, aczkolwiek różni się od jazdy autem, a więc warto znać jej podstawy. Jeżeli zastanawiasz się, jak jeździć gokartem, jesteś we właściwym miejscu. W tym wpisie podpowiadamy, jak wygląda bezpieczna, a przy tym również szybka jazda tym lekkim pojazdem. Sprawdź, jak jeździć gokartami na torze kartingowym.
Zanim podpowiemy, jak jeździć gokartem, w pierwszej kolejności musimy przyjrzeć się temu, jak wygląda kierowca takiego pojazdu. Na wyposażeniu kierowcy gokarta znajdują się m.in.:
Przeczytaj też: "Przejazd na torze wyścigowym – jak się przygotować, o czym pamiętać?"
Jazda gokartem jest prosta. Jeżeli nawet jesteś początkujący i po raz pierwszy wsiadasz za kierownicę takiego pojazdu, możesz liczyć na krótkie szkolenie, w tym wskazówki dotyczące zasad prowadzenia gokarta po torze, techniki jazdy i bezpieczeństwa. Jeżeli nawet nie wiesz, jak jeździć gokartem, wszystkiego nauczysz się w kilka minut. Szczególnie że to pojazdy bez biegów, a więc operujesz wyłącznie kierownicą oraz pedałami gazu i hamulca.
Pamiętaj, że optymalna jazda gokartem to zminimalizowanie używania hamulca. Hamuj wówczas, kiedy zdejmujesz nogę z gazu. Jeżeli jednocześnie używasz gazu i hamulca, rób to na początku zakrętu, a nie narazisz się na zarzucanie pojazdu.
Ważna jest też odpowiednia pozycja za kierownicą. Oczywiście kierujesz kierownicą, ale musisz także balansować ciałem, albowiem gokarty to bardzo lekkie pojazdy. Odpowiednia pozycja ułatwia więc manewrowanie. Dlatego odchyl fotel do tyłu tak mocno, jak jest to możliwe przy Twoim wzroście. Dzięki temu dociążysz tylną oś pojazdu. Pamiętaj jednocześnie, że musisz wygodnie trzymać kierownicę i mieć nogi ustawione w taki sposób, aby ustawione na podpórkach pozwalały mocno wciskać pedały
Jazda po torze kartingowym to również pokonywanie licznych zakrętów i to w taki sposób, żeby nie stracić prędkości. Przede wszystkim musisz pamiętać o dwóch rzeczach, tj.:
Samo wchodzenie w zakręt nie jest szczególnie skomplikowane. Wejdź w zakręt od zewnętrznej bandy, a jego szczyt pokonaj jak najbliżej wewnętrznej strony, aby wychodząc z zakrętu znowu być przy bandzie zewnętrznej. Dzięki temu łuk jest łagodniejszy i możesz przyspieszyć wyjście z zakrętu.
Przeczytaj też: "Jazda bolidem pod okiem instruktora"
Natomiast nie musisz zwracać uwagi na prędkość, przynajmniej na początku. Najważniejsze, aby rozsądnie dostosować prędkość do toru i panujących na nim warunków. Oczywiście im więcej okrążeń pokonasz, tym czasy będą lepsze. Zwłaszcza że na wyniki wpływ na także temperatura opon gokarta. Te optymalnie rozgrzeją się dopiero po paru okrążeniach. Rzecz jasna musisz unikać wpadnięcia w poślizg czy w bandy. Zwolnić należy też wówczas, kiedy pogarszają się warunki, podobnie jak w momencie pojawienia się flag sygnalizacyjnych.
Jeżeli natomiast chcesz rozwijać naprawdę ekstremalne prędkości, postaw na jazdę po torze wyścigowym sportowym samochodem. Jak możesz się przekonać, w ofercie Motoprezent masz do wyboru kilkadziesiąt różnych samochodów, a nawet bolidy. Swojej pasji możesz oddawać się na jednym z wielu torów wyścigowych na mapie całej Polski, a to wszystko pod okiem doświadczonych instruktorów.
Zaloguj się do swojego konta.