Przejazd na torze wyścigowym – jak się przygotować, o czym pamiętać?

Skoro tutaj jesteś, najprawdopodobniej masz już voucher na jazdę po torze lub chcesz złożyć rezerwację. Jeżeli nawet jesteś kierowcą o długim stażu, być może zastanawiasz się, czy zdołasz zapanować nad kierownicą sportowego samochodu. Jeżeli tak, świadczy to o Tobie bardzo dobrze. Najwyraźniej jesteś osobą odpowiedzialną i rozsądną. Wielu kierowców ma związane z tym rozterki. Sprawdź, o czym pamiętać i jak zachować się podczas jazdy, aby przejazd na torze wyścigowym sprawiał frajdę i satysfakcję, a przy tym był bezpieczny.

Jak ubrać się na tor?

Jeżeli chcesz, żeby przejazd na torze wyścigowym był niezapomnianym przeżyciem i sprawiał ogromną satysfakcję, zadbaj o odpowiedni ubiór. Nie będziemy narzucać Ci konkretnego stroju. Przede wszystkim ubierz się tak, aby było Ci wygodnie. Twój strój nie może krępować ruchów, a więc garnitur (drodzy Panowie) i szpilki (drogie Panie) – należy zostawić w domu.

Nie zalecamy też wymyślnych fryzur i to nie dlatego, że będzie Ci się jeżyć włos na głowie. Fakt, nie tylko przejazd na torze wyścigowym będzie nagrywany przez Twoich bliskich. Pewnie zadbasz też o sesję zdjęciową przed i po starcie. Mimo wszystko fryzura nie jest najważniejsza. Zwłaszcza że na czas jazdy po torze możesz być zobligowany do założenia kominiarki i kasku. Dotyczy to jednak tylko wybranych torów i niektórych samochodów. Jeżeli chcesz wiedzieć, jak jest w Twoim przypadku, pokaż nam swój voucher.

Przejazd na torze wyścigowym – 5 zasad bezpiecznej jazdy

Wiesz już, jak ubrać się na tor wyścigowy, a w zasadzie, czego nie zakładać na siebie na taki event. Ważne są też zasady bezpiecznej jazdy po torze wyścigowym, tj.:

  1. Zajmij odpowiednią i wygodną pozycję za kierownicą – podstawą jest komfortowa pozycja za kierownicą. Nie chcemy być, jak Twój instruktor nauki jazdy, ale pewne rzeczy wymagają przypomnienia. Fotel musisz ustawić tak, aby oparcie było wyprostowane i podpierało całe plecy, nadgarstki były oparte na szczycie kierownicy (przy lekko ugiętych łokciach), kierownica nie przysłaniała widoku na tor i móc swobodnie wciskać pedały do końca (przy lekko ugiętych nogach).
  2. Ułóż ręce na godzinie 9 i 3 – podczas jazdy po torze wyścigowym trzymaj ręce w tej pozycji. Nie krzyżuj rąk i nie przesuwaj ich po obwodzie koła kierownicy. Zapobiegniesz w ten sposób zbyt mocnemu kręceniu kierownicą i wypadnięciu z toru.
  3. Poznaj optymalny tor jazdy – pozwól sobie na dłuższy przejazd na torze wyścigowym. W ten sposób lepiej poznasz tor przy niższych prędkościach, aby przy kolejnych okrążeniach pozwolić sobie na więcej. Optymalny tor jazdy jest ważny zwłaszcza przy pokonywaniu zakrętów (wejście w zakręt od zewnętrznej nitki toru, zbliżanie się do środka i ponowne wyjście na zewnętrzną).
  4. Kontroluj prędkość – przejazd na torze wyścigowym sportowym samochodem prosi się, aby rozwijać ogromne prędkości (np. Lamborghini Huracan o mocy 610 KM, Ferrari California – 460 KM). Jednak rób to z głową. Gaz wciskaj płynnie i zawsze dopiero wtedy, kiedy jedziesz już na prostych kołach.
  5. Skup się – patrz przed siebie i skup się na pokonywaniu kolejnych sekcji toru. Dzięki temu zareagujesz z odpowiednim wyprzedzeniem.

Przeczytaj też: "Ferrari California – auto marzeń"

Ważne wskazówki przed jazdą na torze

Podsumowując, przejazd na torze wyścigowym nie wymaga od Ciebie specjalnych umiejętności. Najważniejsze są opanowanie, skupienie i uwaga. Będzie o to łatwiej, kiedy zajmiesz wygodną pozycję za kierownicą i założysz na siebie strój, który nie będzie krępować ruchów.

Pamiętaj też, że przed każdym przejazdem zapoznasz się z instruktorem i przejdziesz krótkie szkolenie z zasad bezpieczeństwa. Instruktor podpowie, jak zająć wygodną pozycję za kierownicą i prowadzić sportowe auto. Otrzymasz też wskazówki dotyczące pokonywania zakrętów i przeszkód znajdujących się na torze. Na wsparcie instruktora możesz liczyć także podczas samego przejazdu. Zajmie on miejsce na fotelu pasażera i zawsze służy dobrą radą.

Polecane produkty
Nissan GTR
Silnik:
3.8 V6
Moc:
485KM
Do 100km/h:
3.5 s
od 439,00 zł
Lamborghini Gallardo
Silnik:
5.2L V10
Moc:
570 KM
Do 100km/h:
3.4 s
od 499,00 zł
KTM X-BOW
Silnik:
2.0 Turbo
Moc:
240KM
Do 100km/h:
3,9 s
od 299,00 zł
Ferrari F430
Silnik:
4.3L V8
Moc:
490 KM
Do 100km/h:
4 s
od 499,00 zł
Karta Podarunkowa
 
 
 
od 200,00 zł
Ford Mustang 15'
Silnik:
3.7L V6
Moc:
305 KM
Do 100km/h:
5,5 s
od 369,00 zł
Dodge Viper GTS
Silnik:
8.4L V10
Moc:
640 KM
Do 100km/h:
3,6 s
od 599,00 zł