ODBIERZ SWÓJ RABAT! 30 ZŁ NA PIERWSZE ZAKUPY!
ODBIERAM RABAT
Do najbliższego eventu, na którym możesz pojechać pozostało: Najbliższy event:
DNI / GODZ. / MIN.
Wybierz samochód

Porsche 911 Carrera T – czym różni się od zwykłej Carrery?

Jeżeli w swoim portfelu masz ponad pół miliona złotych wolnych środków, możesz złożyć zamówienie na samochód, jakim jest Porsche 911 Carrera T. Sprawdzamy, co charakteryzuje model 911 Carrera T i czym różni się on od zwykłej Carrery. Co więcej, podpowiemy też, jaki model, którym możesz poszaleć na torze wyścigowym, ma pod maską silnik o bardzo podobnych osiągach.

Porsche 911 Carrera T – napęd

Przede wszystkim Porsche 911 Carrera T ma gwarantować jeszcze większą frajdę podczas jazdy, chociaż model jest wolniejszy od zwykłej Carrery. Pod maską nowego Porsche znalazł się sześciocylindrowy silnik znany z podstawowej wersji. Generuje on moc 385 KM i 450 Nm momentu obrotowego. Pozwala to osiągnąć "setkę" w 4,5 s oraz rozpędzić auto do 291 km/h. Co więcej, auto waży 1470 kg, a więc o 35 kg mniej niż zwykłe Porsche 911 Carrera.

Jednocześnie wersja "T" jest wolniejsza od standardowego wariantu o 2 km/h, wolniej też rozpędza się do 100 km/h (różnica 0,2 s). Wynika to z zastosowania siedmiobiegowej przekładni manualnej.

Strona wizualna Porsche 911 Carrera T 

Porsche 911 Carrera z literą "T" jest też inne pod względem stylistycznym. Na zewnątrz można zaobserwować końcówki sportowego wydechu wykończone na wysoki połysk w kolorze czarnym. Widocznych jest też wiele szarych detali, m.in.:

  • dolna listwa lusterek,
  • górna listwa lusterek,
  • logo na drzwiach,
  • listwy na grillu pokrywy silnika.

Wstawek w kolorze czarnym podkreślających charakter samochodu nie brakuje też wewnątrz. Jeszcze lepiej, jeżeli inwestora stać na dodatkowe pakiety dostępne w opcji (m.in. kubełkowe fotele, elementy wykończone skórą). Poza standardem dostępna jest też ośmiobiegowa skrzynia automatyczna PDK oraz skrętna oś tylna. Klienci mogą również wybierać kolor z przeszło 110 odcieni.

 

Porsche 911 Carrera T jak BMW i8

Z całą pewnością Porsche 911 Carrera T znajdzie nabywców. Jednak dla większości trzymanie takiego samochodu w garażu to marzenie, którego nigdy nie uda się zrealizować. Wynika to z ceny. Za model Porsche 911 Carrera T w bazowej wersji trzeba bowiem zapłacić 616 000 złotych. Dla większości to zbyt dużo, szczególnie że są znacznie pilniejsze i ważniejsze wydatki. Można powiedzieć, że to samochód w cenie całkiem dobrego i sporego domu, nie wnikając w lokalizację i szczegóły takiego budynku.

Jednak nie jest wykluczone, że kiedyś usiądziesz za kierownicą takiego pojazdu w ramach przejażdżki po torze. To możliwe i znacznie tańsze, na wyciągnięcie dosłownie każdego. Jako że pierwsze modele Porsche 911 Carrera T trafią do klientów najwcześniej w lutym 2023 roku, dlatego już teraz mamy pewne rozwiązanie.

Przeczytaj też: "Jak działa karta podarunkowa Moto Prezent?"

Pod względem osiągów bardzo podobnym modelem jest BMW i8. W swojej stajni mamy egzemplarz BMW i8 z silnikiem 1.5 TwinPower Turbo o mocy 362 KM i z momentem obrotowym 570 Nm. Prędkość maksymalna samochodu to 250 km/h, a do "setki" auto rozpędza się w 4,4 s. Możesz przekonać się na własnej skórze, że samochody z napędem hybrydowym nadają się nie tylko do ekonomicznej jazdy w warunkach miejskich. Jazda BMW i8 po torze pokazuje, że auta z mocnymi układami hybrydowymi doskonale radzą sobie również podczas ekstremalnie szybkich przejażdżek.