Praca gazem na slalomie

Witam w kolejnym odcinku video kursu bezpiecznej jazdy. Pokaże wam teraz technikę pracy gazem na slalomie. Po co pracować gazem na slalomie? Po to aby uzyskać efekt nadsterowności i podsterowności samochodu. A tak naprawdę chodzi nam o uzyskanie przyczepności kół przednich, czyli pokonując bramki slalomu, wjeżdżając w bramkę ujmuję gaz. Przód samochodu idzie automatycznie na bok, cała masa samochodu idzie w dół czyli mamy dużo większą przyczepność, docisk osi przedniej. W tym momencie wykonujemy lekki skręt na tyle na ile wymaga tego sytuacja w momencie kiedy wykonaliśmy skręt.

Przejeżdżamy pierwszą bramkę, wychodzimy z tej bramki, zaczynamy prostować koła.  Jak zaczynamy prostować koła jest to moment kiedy możemy dodać gazu, czyli nie tak jak wszyscy sądzą dodajemy gazu na wejściu w zakręt, tylko gazu dodajemy na wyjściu z zakrętu, jeżeli dodamy gazu zbyt wcześnie we wjeździe w bramkę samochód natychmiast zrobi nam się podsterowny, przód zostanie obciążony i nasz promień jazdy będzie nie precyzyjny i poszerzony. Natomiast zdjęcie nogi z gazu powoduje dociążenie i zwiększenie precyzji jazdy samochodu.

Pamiętajcie o tym, że dodawanie i ujmowanie gazu w pewnej amplitudzie na tym slalomie czyli wejście w zakręt i ujęcie gazu, wyjście z zakrętu dodanie gazu, ponowna bramka, znowu ujęcie gazu, skręt kierownicą, wyjście z bramki i wyprost kierownicy i dodanie gazu. Będzie to powodowało, że będziecie jeździć z jakąś amplitudą, ale musicie pamiętać o tym że przy tym ćwiczeniu ta prędkość po przez dodawanie gazu może wam się zwiększyć. Pamiętajcie o tym, że to wy prowadzicie samochód, a nie samochód prowadzi was. Czyi staramy się dodawać tego gazu raz więcej raz mniej, samochód będzie reagował podobnie ale musimy zachować stałą prędkość na slalomie ponieważ odległość między pachołkami jest taka sama. Jeżeli zwiększymy prędkość to po prostu zacznie nam brakować miejsca.

Drogie panie, chcecie aby wasz mężczyzna nosił was na rękach przez najbliższe tygodnie, dajcie mu w prezencie Motoprezent J